Jakość to klucz
Sprzedanie komuś czegoś to nie zawsze łatwe zadanie. Czasami trzeba się naprawdę „nagimnastykować”, aby rezultat był zgodny z oczekiwaniami. Działania marketingowe, dystrybucyjne i logistyczne nakładają się na siebie, tworząc sprzedażową kombinację. Jest jeszcze jeden czynnik, być może najważniejszy w tym zestawie – jakość produktu.
Właśnie nią powinni ze sobą konkurować wytwórcy, a nie skupiać się wyłącznie na efektownej promocji. Jeśli z jakością jest krucho, klient zaczyna szukać alternatyw, a rolą sprzedającego jest mu takowe zapewnić. Wtedy można sięgnąć po towary importowane, które mogą w danej kategorii prezentować wyższą jakość przy porównywalnej lub nawet niższej cenie. Opcji jest dziś sporo, ponieważ globalny rynek jest otwarty i poprzez zastosowanie odpowiednich narzędzi w osiedlowym sklepiku można oferować wyroby z bardzo odległych zakątków świata.
Trzeba tylko zważyć, czy takie są potrzeby naszych klientów i czy zabawa w towar importowany ma z naszego punktu widzenia jakikolwiek sens.